Wednesday, March 4, 2009

kesibukan sebagai pelajar art & design kadang kala membuatkan kami terfikir bilakah keperitan kami akan berakhir...kekusutan minda kami terbatas apabila idea timbul dari member kami... rasydan...ideanya ialah membuang kekusutan di minda dengan bergerak untuk menghayun tangan mengerah kudrat membolak-balik bola bowling...

aku terpana apabila nama aku dipanggil beberapa kali ...dan aku berpaling berkali-kali namun aku tidak dapat mengecami dari mana suara itu datang...dan akhirnya terpacak seorang lelaki didepan aku...aku tidak kenal...ya...aku tidak kenal...

"aku...ko tidak kenal aku...firdaus..."

"ape...?sape...?..."berkali-kali aku berkalih wajah berjambang itu....

"firdaus cheneh...sekelas dahulu..."

"ooooo......."wajah itu mula tengiang diminda.namun lelaki itu jauh berubah....lebih kurang 10 tahun tidak bersua...

pertemuan itu membuatkan aku terfikir dan terfikir lagi dan mengimbau akan masa lampau dan terfikir akan masa mendatang...

"mung guane lening...?,begheh..."aku seupaya membentuk senyum...walau hambar...

"buleh la...buke kompeni sdiri..."....

dan seharian aku terfikir dan melayang sehingga fikiranku melekat pada sebuah filem..."BUDAK KELANTAN".......



layan.....

No comments:

Post a Comment